Language Selection

Your selected language is currently:

​Unisys ziet plastic kaart verdwijnen in 2015

​De toename in mobiele betalingen vraagt om een nieuwe security aanpak

Brussel 18 december – Consumenten en retailers gaan in 2015 meer en meer mobiele betaaloplossingen in gebruik nemen die gemakkelijker en sneller zijn te gebruiken dan een creditcard. Dat voorspelt Unisys op basis van de eigen bevindingen en hun contacten met klanten, partners en industrie-experts. „2015 wordt het jaar dat de creditcards geleidelijk uit onze portefeuilles zullen verdwijnen, tot er geen plastic meer overblijft”, aldus Bart Steukers, General Manager voor Continental Europa bij Unisys. „Het gebruiksgemak zal handelaars en consumenten snel overtuigen van de meerwaarde van mobiele betalingen.” Bart Steukers wijst ook op de voordelen bij verlies van een toestel: „Geen gedoe meer met Card Stop en opnieuw aanvragen van kaarten, u maakt gewoon uw  toestel van op afstand onbruikbaar en trekt de kredieten in.”

Meer en andere vormen van identity management

De steile opgang van mobiel betalen heeft ook gevolgen voor de manier waarop identity management wordt ingezet, merkt Bart Steukers ook nog op: “Aangezien de meeste consumenten reeds beschikken over een mobiel apparaat, zal de authenticatie verschuiven van de applicaties op de server naar het toestel van de eindgebruiker. De identiteit van gebruikers zal in toenemende mate worden geverifieerd door ID codes, IP adressen en authenticatiemiddelen zoals ingebouwde biometrische lezers in smartphones. De back-end zal dienen als een ecosysteem voor risico-analyse.”

De vraag naar nieuwe en doeltreffende manieren om je online identiteit te beschermen zal in 2015 alleen maar toenemen. Dit wordt veroorzaakt door een toenemend aantal berichten over datalekken waarbij persoonlijke informatie van duizenden Belgen is buitgemaakt, en de verdere groei in het gebruik van mobiele toestellen en de introductie van mobiele betaalmogelijkheden zoals Apple Pay.

“In 2015 zal de BYOD trend (Bring Your Own Device) verschuiven naar BYOID (Bring Your Own Identity)”, zegt Bart Steukers, General Manager voor Continental Europa bij Unisys. “Consumenten hebben een toestel nodig als centraal toegangspunt dat gekoppeld is aan hun unieke identiteit.”

Beveiliging van geconvergeerde netwerken en infrastructuur

Verder ziet Unisys dat het voor beveiligingsexperts in het nieuwe jaar steeds moeilijker wordt om netwerkverkeer te scheiden en te beveiligen met traditionele firewall technologie door het groeiend gebruik van infrastructurele clouddiensten en de komst van ‘fabric-based computing’. Data die eerder gesplitst en gepartitioneerd was binnen een fysieke infrastructuur zal geconvergeerd worden in de cloud. Encryptie kan dit probleem aanpakken.

Over Unisys

Unisys is een wereldwijd ICT-bedrijf dat oplossingen biedt voor complexe IT-uitdagingen waarin moderne technologie wordt ingezet voor cruciale bedrijfsdoelstellingen. We helpen vele van de grootste bedrijven en overheidsorganisaties ter wereld bij het beveiligen en operationeel houden van hun meest cruciale toepassingen in de best mogelijke omstandigheden; bij het optimaliseren en transformeren van hun datacenters; bij het ondersteunen van hun eindgebruikers; en bij het moderniseren van hun bedrijfstoepassingen. Bij dit alles verliezen we nooit de reeds gemaakte IT-investeringen in het oog: we blijven de legacy infrastructuur beschermen en integreren met de nieuwe omgeving. Daartoe maken we gebruik van outsourcing en managed services, systeemintegratie en en adviesverlening, hoogtechnologische servertechnologie, cyberbeveiliging en cloud management software, en onderhoud ondersteuning. Met meer dan 23.000 werknemers bedient Unisys bedrijven over de hele wereld.

Meer informatie vindt u op http://www.unisys.com

Volg ons op Twitter: @UnisysBE