Language Selection

Your selected language is currently:

English

​Unisys lanceert nieuwe versie van Elevate™ Omnichannel Banking Platform om de overstap naar Open Banking te vereenvoudigen

Met deze nieuwe softwareversie kunnen banken op eenvoudige wijze apps en diensten van andere partijen integreren voor een betere klantervaring. De gegevens van consumenten worden over de hele linie beschermd met de allernieuwste beveiliging.

Hoofddorp, 24 april 2019 - Unisys Corporation heeft de nieuwste versie van het  Unisys Elevate™ omnichannel banking softwareplatform aangekondigd. Hiermee kunnen banken een 'open banking' aanpak toepassen en daarmee een ongeëvenaarde klantervaring bieden. Open Banking geeft financiële instellingen de mogelijkheid om gegevens te delen met andere organisaties en eenvoudig toegang te krijgen tot applicaties en diensten van derden die ze vervolgens aan klanten kunnen aanbieden. Hierdoor wordt bankieren voor klanten prettiger en persoonlijker.

Met de nieuwe versie van Elevate kunnen financiële instellingen onder meer van de volgende voordelen van Open Banking profiteren:

• Gegevensbeheer voor gepersonaliseerde aanbiedingen: omdat consumenten steeds meer gegevens genereren en delen, wordt het beheren van deze gegevens voor veel financiële organisaties lastig. Elevate beschikt over een geavanceerd analytics-platform dat gegevens verzamelt via alle beschikbare bankkanalen. Met Elevate kan een bank gepersonaliseerde aanbiedingen doen en dynamisch content genereren op basis van de bestedingsgewoonten van een klant. Ook geeft Elevate inzicht in bestedings- of spaarbehoeften van klanten.
  • Integratie van API's (Application Programming Interfaces): met open API's kan een bank nieuwe producten en diensten integreren zonder een "rip and replace" van legacy-applicaties. Het combineren van legacy-infrastructuren met moderne technologieën via Open Banking, vereist wel veranderingen in de bestaande architectuur en verhoogt de complexiteit van het IT-ecosysteem. De nieuwe versie van Elevate bevat een API-portal, waarmee gegevens en diensten van derden perfect in het bankplatform geïntegreerd worden zonder dat de bank of klant er iets van merkt.
  • Beveiliging over meerdere contactpunten: financiële instellingen moeten de beveiligingsprotocollen van de betrokken derde partijen volledig begrijpen en er absoluut zeker van zijn dat de klantgegevens in alle fasen veilig zijn. Elevate is beveiligd met Unisys Stealth® beveiligingssoftware, het eerste en enige product met dynamic isolation zodat apparaten of gebruikers direct geïsoleerd worden bij de eerste tekenen van gevaar.

"Wat deze versie van Elevate echt uniek maakt, is het gebruik van de nieuwe transactiekanalen die dankzij Open Banking beschikbaar zijn, en dat banken deze perfect kunnen integreren in hun aanbod," aldus Maria Allen, vice president en global head van Financial Services bij Unisys. "Dit maakt een echte omnichannel-ervaring mogelijk waarbij de klant een transactie vanaf elke locatie en vanaf elk apparaat veilig kan voltooien. Ook wordt de bank hiermee een integraal onderdeel in het leven van de klant; een 'one-stop-shop' waar ze gepersonaliseerde producten en diensten kunnen krijgen wanneer ze willen."

Door de stroom van data die Open Banking met zich meebrengt, is beveiliging uiteraard een grote zorg. Stealth verkleint het aanvalsoppervlak door dynamische, identiteitsgestuurde microsegmenten te creëren, de zogenaamde communities of interest (COI's). Door beveiligde COI's te creëren, koppelt Stealth betrouwbare systemen, gebruikers en gegevens los van onbetrouwbare. Verder verkleint Stealth het aanvalsoppervlak door alle communicatie tussen Stealth-beveiligde activa te coderen en deze activa te verbergen voor ongeautoriseerde gebruikers.

Met de dynamic isolation-mogelijkheden van Stealth kunnen klanten zowel apparaten als gebruikers snel isoleren bij de eerste tekenen van onraad. Zo kunnen aanvallen direct worden gestopt. Doordat bedreigingen in luttele seconden geïdentificeerd en geïsoleerd worden, kan een organisatie krachtig op aanvallen reageren, nog voordat er verstoring optreedt.

Elevate, gelanceerd in 2017, is een end-to-end softwareplatform voor digitaal bankieren en een reeks applicaties die zijn ontworpen om klanten van financiële instellingen een direct beveiligde, omnichannel-bankervaring te bieden. Hierdoor kunnen klanten onderweg hun rekeningen betalen, geld overmaken en leningen en hypotheken aanvragen, overal en altijd; op een mobiel apparaat of tablet, via een internetbrowser of in een filiaal.

Wereldwijd vertrouwen meer dan 450 financiële instellingen op oplossingen van Unisys. Onlangs werd bekendgemaakt dat Monmouthshire Building Society en Sutherland Mortgage Services overeenkomsten met Unisys hebben gesloten om gebruik te maken van het Elevate-platform.

Over Unisys

Unisys is een wereldwijd actief technologiebedrijf dat krachtige beveiligingsoplossingen bouwt voor bedrijven en overheden die hoge eisen stellen aan digitale technologie. Unisys biedt onder meer beveiligingssoftware en -diensten; hulp bij digitale transformatie van de werkplek; industriële applicaties en diensten; en innovatieve softwarebeeheromgevingen voor grootschalig zakelijk gebruik.

Kijk voor meer informatie over hoe Unisys overheden, financiële dienstverleners en commerciële

Bedrijven helpt met betere en veiligere resultaten, op www.unisys.com

Volg Unisys op Twitter en LinkedIn.