Language Selection

Your selected language is currently:

English

​Unisys kondigt een managed Public Key Infrastructure-dienst aan om bedrijven te helpen om endpoints, mobiele apparaten, virtuele diensten en het IoT te authenticeren en te beveiligen

Het nieuwe serviceaanbod versterkt de zero trust-beveiliging door de authenticatie van apparaten in het hele bedrijf centraal te beheren, waarbij de beveiliging voortdurend wordt bijgewerkt als er nieuwe behoeftes ontstaan

SAN FRANCISCO, 5 maart 2019Unisys Corporation lanceerde vandaag Unisys Managed Public Key Infrastructure (PKI), een nieuwe dienst die het proces waarmee bedrijven gebruikers en apparaten op hun netwerken authenticeren centraal beheert.

Met de toename van cloud computing, mobiele apparaten en het internet der dingen zijn er alsmaar meer cyberrisico's. Daarom moeten bedrijven in de private en publieke sector ervoor zorgen dat alles op hun netwerken - inclusief servers, apparaten, domeinen, mensen, zakelijke apps en clouddiensten - wordt geauthenticeerd om veilig te communiceren binnen en buiten de onderneming.

De door Unisys beheerde PKI wordt ondersteund door een PKI-platform van PKI-dienstverlener HydrantID en is een essentieel onderdeel van een zero trust security-model waardoor klanten de complexiteit van het uitvoeren van een uitstekende PKI kunnen uitbesteden zonder de controle over hun vertrouwde assets op te geven. Het unieke, toepassingsgerichte beheerproces en beveiligingsmodel van Unisys garandeert alleen geautoriseerde toegang tot beschermde materialen zonder leveranciersafhankelijkheid. En Unisys is continu in gesprek met klanten om hun PKI-implementaties te blijven verbeteren en optimaliseren naarmate er nieuwe behoeftes ontstaan.

PKI is een set van regels en procedures om digitale certificaten die de identiteit van gebruikers en apparaten verifiëren te creëren, te beheren, te distribueren, te gebruiken, op te slaan en in te trekken. Veel bedrijven zijn afhankelijk van PKI om activiteiten zoals financiële transacties, e-commerce, internetbankieren en e-mails te beveiligen.

Via deze dienst werken de consultants van Unisys Security Solutions in eerste instantie samen met klanten om een eerste analyse te maken van de PKI-vereisten en om een workshop in te richten om de huidige en toekomstige PKI-behoeften van de klant te begrijpen op basis van specifieke gevallen met betrekking tot beveiliging en technologiegebruik van de klant. Het Unisys managed services-team levert vervolgens kant-en-klare diensten om hun PKI-beveiligingsdoelstellingen te bereiken, zoals PKI-hiërarchieontwerp, het genereren van basissleutels, doorlopende certificerings- en validatieactiviteiten, automatisering van de certificaatlevenscyclus en sleutelbeheerdiensten.

Ook daarna blijft Unisys samenwerken met klanten om te bespreken hoe de PKI-implementatie kan worden geoptimaliseerd naarmate de behoeftes evolueren. Unisys werkt er voortdurend aan om ervoor te zorgen dat PKI-implementaties gelijke tred houden met de behoeften van het bedrijf.

"Wij bij Unisys zijn verheugd om beheerd PKI toe te voegen aan ons portfolio van diensten om klanten te helpen bij de implementatie van zero trust-beveiliging in hun bedrijven", zegt Jonathan Goldberger, vice president Security Solutions van Unisys. "Dankzij de beproefde oplossing van HydrantID kunnen we op een flexibele manier werken om volledig te voldoen aan de behoeften van onze klanten. We helpen hen het vertrouwen te behouden door er voortdurend voor te zorgen dat mensen en apparaten op hun netwerken worden geauthenticeerd, en tegelijkertijd wordt ook de implementatie gemonitord zodat die zich aanpast aan veranderende eisen."

Voor meer informatie over Unisys Managed PKI, surf naar deze pagina

Over Unisys

Unisys is een internationaal IT-bedrijf dat hoogwaardige, op veiligheid gerichte oplossingen maakt voor de meest veeleisende ondernemingen en overheden ter wereld. Het aanbod van Unisys omvat beveiligingssoftware- en diensten, digitale transformatie en werkplekdiensten, industrietoepassingen en -diensten en innovatieve bedrijfsomgevingssoftware voor ondernemingen met een intensief computerverkeer. Surf voor meer informatie over hoe Unisys op een veilige manier voor betere resultaten zorgt voor overheden, financiële diensten en de commerciële sector naar www.unisys.com.

Volg Unisys op Twitter en LinkedIn.

Unisys en andere Unisys-producten en -diensten die hierin worden genoemd, evenals hun respectieve logo's zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Unisys Corporation. Elk ander merk of product waarnaar in dit document wordt verwezen, wordt erkend als een handelsmerk of gedeponeerd handelsmerk van de desbetreffende eigenaar.