Language Selection

Your selected language is currently:

​Unisys LineSight helpt dreiging aan landsgrenzen nauwkeuriger in te schatten

​Nieuwe oplossing gebruikt voorspellende data analytics en machine learning om verwerking van passagiers die geen bedreiging vormen en vracht te versnellen

Hoofddorp, 7 maart 2018 – Unisys kondigt LineSight aan, nieuwe software die dankzij geavanceerde data analytics en machine learning douaniers in staat stelt veel nauwkeuriger te beslissen of reizigers en/of vracht nader geïnspecteerd moeten worden voor deze het land in worden gelaten. Dat brengt ook het aantal onnodige controles terug en daarmee de verspilde middelen en vertraging in het toelatingsproces van reizigers en vracht.

Dankzij de meer dan 15 jaar ervaring van Unisys met bescherming van grenzen over de hele wereld, beschikt de oplossing over geavanceerde algoritmen die voortdurend grote hoeveelheden data uit meerdere bronnen verwerken en eventuele dreigingen bijna in real-time opmerken. Voor reizigers die de grens overgaan bepaalt LineSight de risico's vanaf het moment dat iemand besluit te gaan reizen. Naarmate er meer informatie beschikbaar wordt over onder meer visumaanvraag, ticketaanschaf, stoelkeuze, check-in en aankomst wordt die inschatting verder aangescherpt. Voor vracht biedt Linesight dezelfde mogelijkheden om actuele risico inschatting mogelijk te maken.

"Veel oudere beveiligingsoplossingen bepalen mogelijk risicovolle reizigers en vracht op basis van eerdere bedreigingen. Dat is een beetje als een auto besturen en alleen de achteruitkijkspiegel gebruiken", zegt Mark Forman, global head of Unisys Public Sector. "Door de enorme hoeveelheid data die moet worden beoordeeld en beperkte overheidsbudgetten houden deze oude oplossingen het niet bij. Met LineSight kunnen douaniers over de hele wereld effectiever en sneller reizigers en vracht laten doorstromen zonder dat het ten koste van de veiligheid gaat."

Zaken in beweging houden en de nauwkeurigheid vergroten

Volgens de Wereld Toerisme Organisatie nam het aantal internationale toeristen in 2017 met 7 procent toe tot 1,3 miljard. In 2018 zal dat aantal naar verwachting opnieuw met 5 procent groeien. Tegelijkertijd groeit de internationale luchtvracht naar verwachting jaarlijks met dubbele cijfers. Alhoewel minder dan één op de 1000 reizigers en pakketten een actuele dreiging vormt, moeten overheden de middelen hebben om de invoer en toelating van drugs, mensenhandelaars, wapenhandelaars, illegale producten en terroristen tegen te gaan.

LineSight kan grote hoeveelheden transacties tegelijk verwerken en risicoschattingen in minder dan twee seconden uitvoeren. Deze bijna real-time respons is essentieel bij het nemen van snelle beslissingen over vroeg ingrijpen. Daarbij leunt LineSight niet alleen maar op voorhand op bepaalde regels; voorspellende analytics en machine learning helpen het systeem te leren van ervaring en genereren automatisch nieuwe regels en algoritmen, om de nauwkeurigheid van inschattingen te vergroten.

"Overheden over de hele wereld kampen met een enorme uitdaging op het gebied van grensbescherming tegen steeds groter wordende bedreigingen als drugshandel en terrorisme", zegt Alison Brooks, research director smart cities and public safety bij IDC. "Ze zullen gebruik moeten maken van technologieën als geavanceerde data analytics en machine learning om dreigingen te voorspellen voor ze plaatsvinden en zo kwaadwillenden voor te blijven."

Unisys is al geruime tijd marktleider op het gebied van wereldwijde grensbeveiliging. Naast de werkzaamheden voor de U.S. Customs and Border Protection ontwierp en bouwde Unisys het biometrische framework en de applicaties die het Australian Department of Immigration and Border Protection samen met andere landen en agentschappen gebruikt om visumaanvragen te monitoren en visumfraude tegen te gaan. Unisys ondersteunt daarnaast de Europese Commissie en nieuwe EU-lidstaten met het Schengen Information System en gerelateerde visuminformatiesystemen om de reizen van mensen tussen Schengenlanden in kaart te brengen.

Over Unisys

Unisys is een wereldwijd actief technologiebedrijf dat krachtige beveiligingsoplossingen bouwt voor bedrijven en overheden die hoge eisen stellen aan digitale technologie. Unisys biedt onder meer beveiligingssoftware en -diensten; hulp bij digitale transformatie van de werkplek; industriële applicaties en diensten, en innovatieve softwarebeheeromgevingen voor grootschalig zakelijk gebruik. Kijk voor meer informatie over hoe Unisys overheden, financiële dienstverleners en commerciële bedrijven helpt met betere en veiligere resultaten, op www.unisys.com.