Language Selection

Your selected language is currently:

English

​​Nieuwe oplossingen van Unisys dragen bij tot betere klantervaring in de VIP lounges op luchthavens

​Intelligente passagierherkenningssystemen helpen luchtvaartmaatschappijen en luchthavens een persoonlijkere dienstverlening aan te bieden en tegelijk de toegang tot de lounges beter te beheren

Schipol-Rijk, 18 juni 2015 – Unisys Corporation heeft zijn aanbod van oplossingen voor de luchtvaartsector verrijkt met drie intelligente passagierherkenningssystemen, waarmee luchtvaartmaatschappijen en luchthavens de totaalervaring van de passagier in de VIP lounges kunnen verbeteren en tegelijk de onkosten kunnen verlagen en nieuwe bronnen van inkomsten kunnen aanboren.

Dit nieuwe aanbod combineert Unisys’ ervaring in systeemintegratie en expertise in de luchtvaartsector met innovatieve technologie ontwikkeld door Information Engineering Group (IEG) en wordt onder de naam AIMS ter beschikking gesteld, via de cloud, als SaaS (software-as-a-service) of on-premise.

“Onbevoegde passagiers die de luchthavenlounges betreden, zorgen voor miljoenen dollars verlies. De intelligente passagierherkenning van AIMS helpt loungebeheerders de kosten in te dijken en de toegang enkel aan bevoegden te verlenen. Tegelijk zorgt het voor meer omzet door de verkoop van extra producten aan de passagiers.”, vertelt Olivier Houri, president global transportation bij Unisys.

De nieuwe oplossingen voor lounge tracking omvatten:

• Scan and Go: Voor een automatische passagierherkenning na het scannen van een boarding pass, kredietkaart of identiteitskaart, voor een snelle en moeiteloze verwerking van elke klant die de lounge binnengaat. De oplossing biedt de mogelijkheid tot integratie van onbemande kiosken en mobiele toestellen, wat bijdraagt tot een betere klantervaring door een persoonlijkere aanpak, en tegelijk omzetverlies voorkomt doordat onbevoegde passagiers niet de kans krijgen om de lounge te betreden.
  • Customer Insight: Een krachtige CRM-oplossing die gedragspatronen en voorkeuren van passagiers bijhoudt, inclusief eten, drank, hobby’s en hun verwachtingen op zakenreis. Elektronische kiosks herkennen regelmatige klanten wanneer die inchecken aan de lounge met hun boarding pass, kredietkaart of identiteitskaart, en het lounge-personeel kan vervolgens een aangepaste dienst verlenen op basis van de persoonlijke voorkeur van de passagier.
  • Ancillary Management: Met deze software kunnen diensten met toegevoegde waarde worden samengesteld en voorgesteld aan de passagier: exclusieve voedsel- en drankpakketten, gezondheids- en relaxatieproducten, en handige hulpmiddelen voor de zakenreiziger.

De drie AIMS-oplossingen kunnen afzonderlijk of als pakket worden gekocht, en worden nu al wereldwijd aangeboden aan zowel luchthavens als luchtvaartmaatschappijen.

Totaalervaring in luchthaven optimaliseren

Deze oplossingen voor de luchthavenlounges sluiten aan bij Unisys’ inspanningen om de mate van self-service in de luchthaven te verhogen, en de totaalervaring voor de passagier in de luchthaven te optimaliseren, zegt Philippe Szombat, expert bij Unisys België: “Unisys werkt al jaren nauw samen met luchthavens en luchtvaartmaatschappijen om de passagier een aangenamere reiservaring te bezorgen. Deze software is daar een mooi resultaat van. Maar we hebben ook voor andere aspecten van de reiservaring oplossingen ter beschikking.”

Szombat verwijst onder meer naar de recent gelanceerde check-in oplossing die Unisys heeft ontwikkeld voor de luchthaven van Zaventem, en naar de Unisys Fast Bag Drop Application (UFBDA) die recent werd geïmplementeerd in de luchthaven van Rotterdam: “Met deze oplossingen kan de passagier kostbare tijd besparen op de minst aangename gedeelten van de reiservaring. Dit komt niet alleen de passagier ten goede maar ook de luchthavens zelf: de vrijgekomen tijd zal de passagier graag besteden aan shopping en/of eten en drinken, zodat ook de omzet voor luchthaven en partners stijgt. Een heuse win-win voor alle partijen.”

Unisys heeft meer dan 45 jaar ervaring in het leveren van geavanceerde, bedrijfskritische IT-oplossingen aan de luchtvaartsector. Vijftien van de top 25 luchtvaartmaatschappijen – en meer dan 200 luchthavens wereldwijd – doen een beroep op Unisys-oplossingen.

Meer info over Unisys Airport Solutions via deze link.

Over Information Engineering Group (IEG) Corporation

IEG, gevestigd in Montreal (Canada) en Plattsburgh (VS) viert dit jaar zijn 24ste verjaardag. 24 jaar lang al streeft IEG naar technologische innovatie, een toonaangevende positie en naar het helpen realiseren van de bedrijfsobjectieven van de klant. IEG is een systeemintegrator en leverancier van IT business-oplossingen, die bedrijven wereldwijd helpt bij het plannen, bouwen en beheren van applicatiesoftware om een concurrentieel voordeel mee te realiseren.

Over Unisys

Unisys is een wereldwijde leverancier van informatietechnologie, die de meest urgente IT en zakelijke uitdagingen oplost. Met meer dan 20.000 werknemers in dienst bedienen we klanten over de hele wereld. Wij bieden cloud- en infrastructuurservices,  application services, business process outsourcing services, en high-end server-technologie. Bezoek www.unisys.com voor meer informatie.

Volg ons op Twitter @UnisysNL.