Language Selection

Your selected language is currently:

English

​​Henkel verruimt het bereik van de wereldwijde partnership met Unisys om een veilige 'Digital Workplace'-transformatie te realiseren

Diegem, 10 april 2019 – Unisys Corporation kondigt aan dat Henkel AG & Co. KGaA, wereldwijd leverancier van industriële, persoonlijke en huishoudproducten, zijn partnership met Unisys heeft uitgebreid met een aantal diensten om een beveiligde digitale werkplek en infrastructuur te realiseren. Deze diensten moeten het bedrijf helpen bij het versnellen van de digitalisering richting de digitale werkplek die Henkel zijn werknemers wil aanreiken, in 12 talen wereldwijd.

De vernieuwde overeenkomst, die werd getekend in het laatste kwartaal van 2018, bepaalt onder meer dat Unisys automatisering van de service desk, zelfbediening en ondersteunende chatbot-diensten voorziet om de Henkel-werknemers nog beter te helpen bij een rechtstreekse, naadloze en beveiligde toegang tot de tools die ze nodig hebben om te slagen in de moderne digitale werkplek van vandaag. Het contract omvat ook 'data center transformation', 'endpoint security' en 'managed network services'. Daarnaast heeft Unisys ook geholpen bij het installeren van een zogenaamde TEC-Stop in Henkels hoofdzetel in Düsseldorf, waar werknemers kunnen binnenspringen voor persoonlijke ondersteuning, probleemverhelping of advies.

Bart Kerkman, Corporate Vice President IBS bij Henkel, zegt: "In de loop van de voorbije tien jaar heeft Unisys volledig begrepen hoe wij zakendoen en ze hebben zich bewezen als een uiterst betrouwbare partner. Om ons te helpen bij het bereiken van onze strategische doelstellingen heeft het Unisys-team het ons eenvoudiger gemaakt om technologie te beheren, en ze helpen ons de technische uitdagingen van dit proces te overwinnen, de beveiliging optimaal te verzekeren en nieuwe best practices te ontwikkelen voor wereldwijde samenwerking en productiviteit."

Tom Higgins, vice president en general manager bij Unisys EMEA, zegt: "Met onze kennis van  Henkels business en hun strategische doelstellingen konden we gericht innovatieve technologie en diensten inzetten om complexe processen te verneenvoudigen en andere obstakels te overwinnen. Zo dragen wij bij tot de uitbouw van een flexibelere organisatie die het potentieel heeft om te groeien, tot een hogere productiviteit van de werknemers en tot een topklasse en optimaal beveiligde ervaring voor hun klanten."

Dit digitaal initiatief moet niet alleen de productiviteit van de werknemers verhogen maar ook hun engagement, wat van onschatbare waarde kan blijken voor de onderneming. The New Digital Workplace Divide, een wereldwijd onderzoek dat Unisys liet uitvoeren, heeft aangetoond dat 88 procent van de werknemers die werken in een bedrijf dat investeert in geavanceerde productiviteitstechnologie, hun job positiever beleven. Een schril contrast met de 18 procent werknemers bij bedrijven die achterophinken.

Vorig jaar lanceerde het bedrijf Unisys InteliServe™, dat gebruik maakt van best-in-class technologieën zoals geavanceerde analytics, artificiële intelligentie en machine learning om een intelligente, user-centric ervaring te bouwen die beantwoordt aan de behoeften van de moderne digitale werkplek. Unisys kondigde onlangs ook aan dat binnenkort de recentste versie beschikbaar komt van hun gelauwerde Unisys Stealth® security software suite, het eerste product in de sector met zogenaamde 'dynamische isolatie', om snel toestellen of gebruikers te isoleren zodra een teken van besmetting wordt vastgesteld.

Voor meer informatie over Unisys' diensten voor de digitale werkplek kunt u hier terecht: Digital Workplace Services.

Over Unisys

Unisys is een internationaal IT-bedrijf dat hoogwaardige, op veiligheid gerichte oplossingen maakt voor de meest veeleisende ondernemingen en overheden ter wereld. Het aanbod van Unisys omvat beveiligingssoftware- en diensten, digitale transformatie en werkplekdiensten, industrietoepassingen en -diensten en innovatieve bedrijfsomgevingssoftware voor ondernemingen met een intensief computerverkeer. Surf voor meer informatie over hoe Unisys op een veilige manier voor betere resultaten zorgt voor overheden, financiële diensten en de commerciële sector naar www.unisys.com

Volg Unisys op Twitter and LinkedIn

Over Henkel

Henkel opereert wereldwijd met een goed gebalanceerd en divers productportfolio. Het bedrijf heft leidende posities met zijn drie divisies in zowel de industriële als de consumentenmarkten dankzij zijn sterke merken, innocaties en technologieën. Henkel Adhesive Technologies is de wereldwijde leider in de markt van de kleefstoffen – wereldwijd over alle industriesegmenten heen. In de afdelingen Laundry & Home Care and Beauty Care staat Henkel aan de top in vele markten en categorieën wereldwijd. Henkel werd opgericht in 1876 en kan terugkijken op meer dan 140 jaar succes. In het fiscale jaar 2018 rapporteerde het bedrijf ongeveer 20 miljard euro aan omzet en een bedrijfsresultaat van 3,5 miljard euro. Henkel heeft wereldwijd ongeveer 53.000 mensen in dienst – een gepassioneerd en uiterst divers team, dat verbonden wordt door een sterke bedrijfscultuur, een gemeenschappelijk streven om duurzame waarde te creëren, en gedeelde waarden. Als erkend leider op het gebied van duurzaamheid bekleedt Henkel topposities in verschillende internationale indexen en rankings. Henkels preferente aandelen zijn genoteerd aan de German stock index DAX. Voor meer informatie kunt u terecht op  www.henkel.com

Contacten:

U.S.:
Tony Buglione, Unisys, 215-274-1942
tony.buglione@unisys.com

EMEA:
Nick Miles, Unisys EMEA, +44(0)7808 391543
nick.miles@gb.unisys.com

Unisys and other Unisys products and services mentioned herein, as well as their respective logos, are trademarks or registered trademarks of Unisys Corporation. Any other brand or product referenced herein is acknowledged to be a trademark or registered trademark of its respective holder.