Language Selection

Your selected language is currently:

English

​​Henkel breidt wereldwijd partnership met Unisys uit voor veilige digitale transformatie van de werkplek

Unisys helpt Henkel bij het realiseren van zijn strategische doelen: het versnellen van de digitalisering en het verhogen van de productiviteit en de medewerkerstevredenheid

Hoofddorp, 8 april 2019 – Unisys Corporation kondigt aan dat Henkel AG & Co. KGaA, een wereldwijde fabrikant van industriële, persoonlijke en huisdhoudelijke producten, zijn partnership met Unisys heeft uitgebreid met een aantal veilige diensten voor de digitale werkplek en de infrastruur. Deze diensten worden ingezet ter ondersteuning van de bedrijfsdoelen om de digitalisering van de werkplek voor Henkel's medewerkers te versnellen, met ondersteuning voor twaalf talen wereldwijd.

Met deze overeenkomst, die getekend werd in het vierde kwartaal van 2018, biedt Unisys servicedesk-automatisering, zelfhulp en chatbot-ondersteuningsdiensten om Henkel-werknemers directe, naadloze en veilige toegang te bieden tot de tools die nodig zijn om succesvol te zijn in de hedendaagse, moderne digitale werkplek. Het contract omvat ook transformatiediensten voor datacenters, endpoint-beveiligingsdiensten en managed netwerkdiensten. Daarnaast heeft Henkel met behulp Unisys een TEC-Stop geïnstalleerd op zijn hoofdkantoor in Düsseldorf; een plek waar medewerkers langs kunnen gaan voor persoonlijke technische ondersteuning, foutoplossing en advies.

Bart Kerkman, Corporate Vice President IBS bij Henkel, zegt: "In de afgelopen tien jaar heeft Unisys een goed begrip ontwikkeld van hoe we zaken doen en zijn ze een bewezen en vertrouwde partner geworden. Om ons te helpen bij het verwezenlijken van onze strategische doelen, heeft het Unisy-team het beheer van de technologie vereenvoudigd en ons geholpen bij het oplossen van de technische uitdagingen van dit proces, onze beveiliging te versterken en nieuwe best practices te onwikkelen voor wereldwijde samenwerking en productiviteit."

Tom Higgins, vice president and general manager bij Unisys EMEA, zegt: "Met onze kennis van Henkel's business en hun doelstellingen, kunnen wij innovatieve technologie en diensten toepassen die complexe processen of uitdagingen voor de business vereenvoudigen.

Zo dragen wij bij aan het ontwikkelen van een agile organisatie met het vermogen om te groeien, met productieve medewerkers en een best-in-class, veilige ervaring voor hun klanten."

Naast het verhogen van de productiviteit van medewerkers, kan meer betrokkenheid onder de medewerkers, waarvoor dit digitale initatief is ontworpen, van onschatbare waarde zijn voor een bedrijf. Uit The New Digital Workplace Divide, een wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Unisys, blijkt dat 88 procent van de medewerkers die werken in organisaties die investeren in vooruitstrevende technologie positiever zijn over hun werk, in vergelijking tot slechts 18 procent van medewerkers bij organisaties die achterop lopen.

Vorig jaar introduceerde het bedrijf Unisys InteliServe™, waarmee best-in-class technologie wordt gecombineerd met geavanceerde analytics, kunstmatige intelligentie en machine learning. Hiermee wordt een intelligente beleving, waarbij de gebruiker centraal staat, gesynchroniseerd met de vereisten van  de moderne digitale werkplek. Unisys introduceerde onlangs ook de nieuwe versie van zijn  prijswinnende en binnenkort beschikbare Unisys Stealth® security softwaresuite aan. Dit is het eerste product in de sector met dynamic isolation™ mogelijheden voor het snel isoleren van apparaten of gebruikers bij de eerste tekenen van onraad. Kijk voor meer  informatie over Unisys digital workplace diensten op deze pagina

Over Unisys
Unisys is een wereldwijd actief technologiebedrijf dat krachtige beveiligingsoplossingen bouwt voor bedrijven en overheden die hoge eisen stellen aan digitale technologie. Unisys biedt onder meer beveiligingssoftware en -diensten; hulp bij digitale transformatie van de werkplek; industriële applicaties en diensten, en innovatieve softwarebeheeromgevingen voor grootschalig zakelijk gebruik. Kijk voor meer informatie over hoe Unisys overheden, financiële dienstverleners en commerciële bedrijven helpt met betere en veiligere resultaten, op www.unisys.com.

Volg Unisys op Twitter en LinkedIn

Over Henkel

Henkel opereert wereldwijd met een goed gebalanceerd en divers productportfolio. Het bedrijf heeft leidende posities met zijn drie divisies in zowel de industriële als consumentenmarkten dankzij zijn sterke merken, innovaties en technologieën. Henkel werd opgericht in 1876 en kan terugkijken op meer dan 140 jaar succes. Henkels preferente aandelen zijn genoteerd aan de German Stock Index DAX. Het DAX-30-bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Düsseldorf, Duitsland. Henkel heeft wereldwijd ongeveer 53.000 mensen in dienst, waarvan ongeveer 85% werkzaam is buiten Duitsland. Als erkend leider op het gebied van duurzaamheid bekleedt Henkel topposities in verschillende internationale indexen en rankings. In het fiscale jaar 2018 rapporteerde het bedrijf ongeveer 20 miljard euro aan omzet en een bedrijfsresultaat van 3,5 miljard euro (aangepast op eenmalige baten/lasten en herstructureringskosten. De bedrijfscultuur, het doel, de visie, missie en de gedeelde waarden verenigen een divers team. Meer informatie vindt u op www.henkel.com

Contact:

Nick Miles, Unisys EMEA, +44(0)7808 391543