Language Selection

Your selected language is currently:

English

SAS Cargo breidt partnership met Unisys uit voor digitale luchtvrachtreservering, dynamische prijsstelling en tracering

SAS Cargo integreert het Cargo Portal platform van Unisys in zijn digitale dienstenaanbod voor expediteurs en verzenders in meer dan 100 landen

COPENHAGEN en BLUE BELL, Pa., december 9, 2020 - SAS Cargo Group A/S en Unisys Corporation (NYSE: UIS) hebben hun partnerschap uitgebreid waarbij de luchtvaartmaatschappij nu haar luchtvrachtdiensten ook via het Cargo Portal-platform van Unisys aanbiedt. Cargo Portal is een van 's werelds meest populaire boekingsportalen voor luchtvracht via verschillende maatschappijen. Het platform verwerkt jaarlijks meer dan een miljoen boekingen en biedt luchtvaartmaatschappijen toegang tot meer dan 6.000 expediteurs en verzenders wereldwijd.

Vanaf het derde kwartaal zijn de diensten van SAS Cargo te boeken via de Cargo Portal van Unisys, die volledig geïntegreerd is in de Unisys Cargo Core applicatie. Dit garandeert een naadloos vrachtbeheer over alle transportkanalen heen. Cargo Portal vult de bestaande systemen van SAS Cargo aan om de toegenomen online vraag naar haar diensten te ondersteunen, klanten in nieuwe markten te bereiken en hogere volumes via de zelfbedieningsreserveringen te genereren.

"Onze samenwerking met Unisys ondersteunt onze digital-first dienstenstrategie. Ons doel is om de digitale transformatie van luchtvracht te stimuleren door het gebruik makkelijker te maken om zaken te doen en de beste klantervaring te bieden", vertelt Leif Rasmussen, voorzitter en CEO van SAS Cargo ."Unisys helpt ons om deze doelstelling te realiseren. Het platform zal de zichtbaarheid van SAS Cargo bij klanten die een transport willen boeken vergroten. We zijn erg enthousiast over deze Cargo Portal gemeenschap, waardoor we nieuwe klanten kunnen bereiken en het aantal boekingen via selfservice kunnen vergroten."

De 'Beschikbaarheid en Tarieven'-zoekfunctie in het Cargo Portal-platform geeft SAS Cargo een  een real-time overzicht van de beschikbare capaciteit en tarieven voor specifieke vluchten waaraan gebruikers boeken. De dynamische prijsstelling optimaliseert het capaciteitsgebruik en de winstgevendheid van de vlucht door het (real-time) verwerken van de vrachtafmetingen tijdens het boeken.

"Unisys is al sinds 2003 partner van SAS Cargo en we kijken uit naar de uitbreiding van hun digitale mogelijkheden met Cargo Portal om snel en eenvoudig te kunnen voldoen aan de eisen van expediteurs en verzenders", aldus Bill Brown, vicepresident en general manager van Unisys EMEA. "Cargo Portal biedt de mogelijkheid om nieuwe inkomstenstromen aan te boren en een geweldige gebruikerservaring te bieden door het boekings- en vrachtmanagementproces te vereenvoudigen."

Cargo Portal creëert een wereldwijd ecosysteem van expediteurs, verkoopagenten, afhandelaars en enkele van 's werelds grootste vrachtvervoerders. De dienst is gratis te gebruiken voor alle expediteurs en verzenders en biedt directe toegang tot meerdere transporteurs om one-stop-zoekopdrachten uit te voeren, dynamische tarieven te consulteren, boekingen te maken en te beheren, zendingen te traceren en vrachtclaims af te handelen, veilig en via eender welk apparaat.

Unisys heeft meer dan 55 jaar ervaring met innovatieve IT-oplossingen voor de reis- en transportsector. Negen van de top 10 luchtvaartmaatschappijen vertrouwen op Unisys-oplossingen. Meer informatie over het reis- en transportaanbod van Unisys vindt u hier.

Over SAS Cargo Group A/S

SAS Cargo Group A/S is de vracht- en logistieke tak van SAS, Scandinavian Airlines. Het beheert de vrachtcapaciteit op het gehele SAS-netwerk sinds de oprichting in 1946. In 2001 werd SAS Cargo opgericht als een onafhankelijke en volledige dochteronderneming van SAS. SAS Cargo is de belangrijkste luchtvrachtmaatschappij naar, vanuit en binnen Scandinavië en biedt vrachtcapaciteit aan tussen haar drie belangrijkste hubs (Kopenhagen, Oslo en Stockholm) en 125 bestemmingen in Europa, de VS en Azië, alsook via haar uitgebreide netwerk van vrachtwagens. Met het hoofdkantoor op de luchthaven van Kopenhagen, midden in een van Europa's sterkste life science-clusters - Medicon Valley - is het veilige CEIV-transport van temperatuurgevoelige producten altijd al een topprioriteit geweest voor SAS Cargo. SAS Cargo behoort tot de top in IATA's iQ-kwaliteitsbeoordelingen. De SAS Cargo visie is: We Make Air Freight Easier.

About Unisys
Unisys is a global IT services company that delivers successful outcomes for the most demanding businesses and governments. Unisys offerings include digital workplace services, cloud and infrastructure services and software operating environments for high-intensity enterprise computing. Unisys integrates security into all of its solutions. For more information on how Unisys delivers for its clients across the government, financial services and commercial markets, visit www.unisys.com.

Follow Unisys on Twitter and LinkedIn.

Contacts:

U.S.: Tony Buglione, Unisys, 215-274-1942, tony.buglione@unisys.com  ​